12. nädala kodutöö

Rääkides kasutavatusest veebis, siis võib välja tuua selle jaoks järgmised komponendid: õpitavus, tõhusus, meeldejäävus, veakindlus, rahuolu ning kasulikkuse. Alles hiljuti sattusin ma graafiku soovide lisamisel hätta, sest minu kasutajal olid keskkonnas ka vahetuste määramise õigus. Mis tähendas, et mul ei olnud võimalik koheselt aru saada, kuidas ma märgin enda võimalikud vahetused ning ei määra hoopis kedagi teist sellel ajal tööle. Süsteem ise oli küll väga lihtne, kuid õige koha üles leidmine tekitaks segaduse, kus täpselt on vaja teha parem klõps hiireklahviga.

Oma erialalt võib tuua ühe positiivse näite ning ka negatiivse näite, mille alusel sai otsustada, millise teenuse eest on soovi maksta. Aja jooksul olen kokku puutunud paljude erinevate läbi veebi kasutavate raamautupidamise programmidega ning praeguses on kujunenud juba välja oma lemmik. Mis on teinud ühe lemmikuks? Hea disain, nii graafiliselt kui ka tarkvara poolelt. Üle veebi kasutavate programmide üks eelis on see, et neid saavad kasutada kõik inimesed, mitte ainult raamatupidamine.

Positiivne

Mis teeb selle veebikeskkonna heaks? Disainer on teinud suurepärast tööd! See pole mitte ainult ilus, kuid ka kergelt tajutav. Ka esmakordne kasutaja leiab üles, kuidas lisada müügiarveid ja neid välja saata. Seal ei ole vaja teada ühtegi valdkonnaga seotud fakti. Väga kergelt leiad üles, kus seda vaja teha on. Läheb midagi valesti, on lihtne seda kustutada. Väike vahemärkus juurde, miks see nii oluline on. Nimelt raamatupidamise reeglite kohaselt ei tohi asju kustutada. Tavakasutajal ei ole seda vaja teada, kuidas on korrektne teha parandusi. Seda oskab teha programm, kui vajutad nuppu. Tarkvara veebikeskkonna taga teeb vajalikud toimingud. Kogemus räägib, et pärast esmast tutvustust, ei jääda hätta tarkvara kasutamisega. Kasutatakse ära tänapäevaseid lahendusi, mis muudavad inimese elu lihtsamaks.

Negatiivne

Mis teeb aga veebikeskkonna kasutamise tüütuks? Keskkonna kasutamise üles ehitamine täpselt vastavalt reeglitele. Ehk tavakasutajal on väga keeruline seda kasutada. Keeruline on üles leida, kuidas sisestada müügiarveidki, kuna selle jaoks on vaja ennem luua klient. Isiklikult kõige suurem häda on see, et vigade parandus on tehtud raamatupidamise reeglite järgi veebikeskkonnas. Ehk ei saa kustutada! Nii lihtne on teha vale kanne ning vaja see koheselt eemaldada. Aga eemaldamiseks on vaja juba valdkonnale vastavaid teadmisi, kuna see tuleb täpselt teostada keskkonnas kui seda nõutakse. Tuleb teostada täpselt raamatupidamise nurga alt õige kanne ise ning veebikeskkonna taga olev süsteem ei lihtsusta antud toiminut tavakasutaja jaoks. Igakord raamatupidajale kirjutada kirjavea pärast ei ole kellegi jaoks tõhus.


 

Comments

Popular posts from this blog

10. nädala kodutöö

11. nädala koduöö

14. nädala kodutöö