11. nädala koduöö

Tarkvara arenduses kasutatakse erinevaid arendusmudeleid, endale hakkas silma agiilne mudel. Antud mudel keskendub suuresti muudatustele ning muutumises olemisele. Seda on mulle väga hästi üks kord kirjeldatud, mis head see kaasa toob. Muudatused tekitavad inimestes vastakaid emotsioone ning hirmu tundmatuse ees. Aga kui muudatused toimuvad kogu aeg ning neid tehakse sammhaaval, seal juures inimesi nende kaasates, siis need ei tundu nii hirmsad. Seega muudatustega minnakse rohkem kaasa ja eesmärgid saavutatakse, kuna arvestatakse vajadustega.

SAFe ehk Scaled Agile Framework

Üks agiilse arendusmudeli versioone on SAFe, mille on kasutusele võtnud ka Telia Soome. Telia on ka tegutsev Eestis, seega ilmselt ei ole keeruline mõista kiire arengu olulist rolli ettevõttes. Hetkel ülikiiresti arenevat andmeside turgu, on vaja ka ettevõttel liikuda kaasa kiirel sammul arenguga. Risto Reinikainen on öelnud, et neile tundus SAFe üks-ühele sobivusega. Lisaks toovad nad ka välja, et SAFe kasutusele võtmine on nende puhul suurendanud 39% võimekust, vähendanud 34% kulusid ning ilmselt veelgi olulisem näitaja nende jaoks on 94% täpsus tähtaegadest kinnipidamises. Lisaboonusena on inimesed rohkem rahul oma töökohaga ning meeskonnad saavutavad soovituid tulemusi stabiilsemalt. (1)

Telia Finland alustas üleminekut SAFele aastal 2015. Alustati kõigepealt inimeste õpetamise ja treenimisega, alustuseks hoopis partneritega koostöös. 2016. aastal alustati ka Telia Finland enda inimeste treenimist. SAFe Program Consultant koolituse teenisisid esialgu ainult neli inimest, kes hakkasid ka juhtima SAFe juurutamist. Ettevõte oli õnneks juba varasemalt agiilse lähenemisega, seega inimesed olid valmis muudatusteks. Ega seegi ei tähendanud, et muutused läksid ilma segaduseta. Muudatused hakkasid vilja kandma, kui oli treenitud inimesi juba enamuses, andis paremini tunda meeskondade sünergia ning terminoloogia muutus tuttavaks. (1)

SaaS ehk Software as a Service

Maailm liigub üha enam just selles suunas, et tarkvara ei ole enam võimalik osta, vaid müükase kasutamise õigust ainult perioodi kaupa. Kui isiklikus elus kasutan enamasti sellisena paari varianti vahelduva eduga, siis tööalaselt kasutan päris minut erinevat tarkvaralahendust, mis on tasulised. Seni on isiklik lemmik olnud Smart Accounts. Tegemist on ettevõttetele mõeldud majandustarkavaraga, millel on esialgu 30-päevane prooviperiood, kus ei ole piiranguid tarkvara kasutamisel (2). Selle ajaga teeb ära päris suure ettevõte terve aasta raamatupidamise. Kuna tegemist on suunatud väikestele ettevõtetele, siis neid on kaks erinevat tasustamise viisi. Üks on traditsiooniline kuutasupõhine, teine on kande põhine. Raamatupidamise toimingute tegemiseks on vaja kasutada kandeid. Kande põhisel teenuse kasutamisel ostetakse vastav kannete arv. See annab võimaluse väikestel ettevõtetel hoida raamatupidamine aktiivne oma rahaliste võimalustega kaasas käivalt. 

Antud teenus on väga hea näide, et saab ennast ka suunata väiksematele kasutajatele, kellel on tegelikult teised vajadused kui on mitme saja töötajaga organisatsioonil. Näiteks võin siia tuua vastupidise näide Adobe teenustest, kus oleks vaja kasutada tarkvara paar korda aastas tunni kaupa, aga seda võimalust ei ole.

Viited: 

1. Telia Finlad. [WWW] https://scaledagile.com/case_study/telia-finland/ (01.11.2021)

2. Hind. [WWW] https://www.smartaccounts.eu/et/hind/ (01.11.2021)

Comments

Popular posts from this blog

10. nädala kodutöö

14. nädala kodutöö