8. nädala kodutöö

Personaalset eristan ma professionaali käsitööliselt väga lihtsalt: esimene teenib elatist valdkonnas ja teine tegeleb hobiga. Antud lähenemisel pole küll võimalik täpsustada oskuste taset valdkonnas. Teha eristust teadmiste alusel või ka hariduse alusel ei pruugi lihtsustada olukorda, kui arvestada tänapäeval vaba teabe ligipääsetavust või hariduse omamist täiesti erineval erialal. Isiklikult olen omandanud kunstialase bakalaureuse kraadi ning teadmised kui ka oskused on kõrgel tasemel antud valdkonnas. Aga ma ei ütleks, et ma olen antud valdkonna professionaal, kuigi mul on olemas vajalikud käelised oskused ja sertifikaadid.

Professionaal: kiire ja efektiivne

Alustaks hea näitega antud juhul. Ma olen tegelenud kümmekond aastat fotograafiaga. Mu sõber on sama kaua teeninud fotograafiaga raha oma firmaga. Kui vaadata tehtud tööd, siis kvaliteet on samaväärne. Aga kui minul läks enamasti aega 15 minutit, et saada soovitud pildid ühest kõnelejast, siis temal läks aega paar minutit. 

Professionaali kirjeldab tema kiirus ja efektiivsus töö tegemisel. Ala spetsialist teeb sama tegevusi korduvalt ning õpib ära seoses sellega olema kiire ilma täpsust kaotamata ning vigade arvu suurendamast. Kui lõpptulemus võib olla professionaalil kui ka käsitöölisel sama, siis protsess eristub neid üksteisest. Professionaal säilitab rahu igas olukorras. Ilmselt tuleb mängu kogemus, kuna tuttavad olukorrad on lihtsamini käsitletavad. 

Lõpetaksin samuti antud teema näitega. Töötasin aastaid baristana ning ma pean ennast endiselt antud valdkonnas professionaaliks, kuigi ma pole enam seda igapäevaselt teinud aastaid. Harva satun mõnele üritusele abiks sõpradele. Aga olenemata valdkonnast eemal olemisest, oskus olla kiire ja efektiivne ning säilitada rahu ka keerulises olukorras ei ole kuhugi kadunud. Olen neid oskuseid ka oma uuele erialale kaasa toonud, kuna klientidega suhtlemine on oluline oskus. Kui on aastaid seletatud väga lihtsaid konspekte klientidele, siis on olemas ka oskus keerulisemaid teemasid lahti seletada rahulikult.

Comments

Popular posts from this blog

10. nädala kodutöö

11. nädala koduöö

14. nädala kodutöö