5. nädala kodutöö

Virginia Shea on oma raamatus välja toonud reeglid interneti käitumiseks. Isiklikult jäi mulle silma järgmine tema poolne mõte: adhere to the same standards of behavior online that you follow in real life. Internetis käitumisega on inimestele erinevad kogemused, mis olenevad paljuski nende vanusest ning huvidest. Esimese aasta ülikoolis distantsilt õppimine tekitas olukorra, kus kursusekaaslastega toimus suhtlus läbi erinevate rakenduste kaudu. Isegi mina leidsin ennast kasutamas internetis tihti esinevat terminit IRL ehk in real life

Umbes kuu aega tagasi sattusin kuulama saadet, mis tõi möödamisi välja minu jaoks termini alateksti nagu interneti polekski päris elu. Eelmisel semestril polnud ühtegi kontaktõpe loengut, kõik eksamit toimusid kodust. Lisaks toimus ka kõik töö veebi vahendusel. Sõprade ning perega suhtlus on toimunud läbi erinevate sotsiaalmeedia platvormide. Kõlab nagu päris elu on toimunud internetis või läbi selle vahenduse. Aga endiselt on laialt levinud arvamus, et internetis käitumisele kehtivad teised reeglid võrreldes päris eluga.

Elu jooksul on kogunenud erinevaid kogemusi, mille põhjal tean hoiduda oma mõistuse säilitamise jaoks mõningatest tegevustest internetis. Need harjumused on kujundanud minu jaoks videomängude valikut isegi ning hoidun eemale kõigest, kus võib kokku puutuda teiste inimestega. Ning rohkem muret tekitab mulle see, kui interneti käitumised hakkavad mõjutama professionaalset suhtlemist enda valitud erialal...

Comments

Popular posts from this blog

10. nädala kodutöö

11. nädala koduöö

14. nädala kodutöö